Turunen, Marjatta

YTM, sosiaalityöntekijä, eläkkeellä

Olen Marjatta Turunen, Yhteiskuntatieteiden maisteri, äiti ja olen 66 v ja olen eläkkeellä. Olen maailman matkaaja ja verkostoituja ja aktiivinen vaikuttaja. Olen Kulttuuri-ja liikuntalautakunnan jäsen, Virkistysaluesäätiön hallituksen varajäsen, Estradi ry:n hallituksen jäsen, Suomen Punaisen Ristin Lappeenrannan osaston varapuheenjohtaja, ja Spr:n vapaaehtoistyöntekijänä Lappeenrannan Kaupunginteatterin narikkaryhmässä.

Vaaliteemoja minulla on kolme –lasten ja nuorten edut, vanhuksille arvokas vanheneminen ja aktiivinen seniorielämä ja kulttuurin ja liikunnan edistäminen Lappeenrannassa. Ehdokkaana haluan edistää aiemmin mainittuja teemoja, sillä koen tulevaisuuden olevan nuorien käsissä, viisautta saamme vanhemmilta ja ilman kulttuuria kaupunki ei pääse kukoistamaan ja liikunta on tärkeää terveyden ja hyvinvoinnin kannalta.

Harrastan sauvakävelyä, koirani kanssa ulkoilua, luen paljon, käy mahdollisimman paljon eri kulttuuritilaisuuksissa, konserteissa, teatterissa ja museoissa. Tykkään myös paljon tavata ystäviäni ja olen aktiivinen facebookissa. Tykkään myös paljon ottaa valokuvia luonnosta.

Olen ollut yli 30 vuotta kunnallispolitiikassa mukana. Kun teen päätöksiä, kuuntelen tarkkaan päätettävien asioiden taustatiedot ja perustelut. Kuuntelen myös vastakkaiset mielipiteet ja haluan tehdä päätökset siten, että ne auttavat kaikkia kuntalaisia saamaan mm. elämään apua ja että palvelut toimivat hyvin ja myös taloudellisesti. Uskallan tehdä myös vaikeita päätöksiä. Työurani olen tehnyt sosiaali- ja terveystoimen viroissa mm. päiväkodin johtajana olen ollut yli 30 vuotta ja lastensuojelun sosiaalityöntekijänä olen ollut 13 vuotta.