Suninen, Kari

DI, toimitusjohtaja

Olen 57- vuotias Huhtiniemessä nuoruuden viettänyt neljän L:n eli Lappeenrannan, Lyseon, LaPan ja LUT:n kasvatti. LUT tuotantotalouden diplomi-insinööritutkinnon jälkeen olen työskennellyt kansainvälisissä yrityksissä 30 vuotta johtotehtävissä, sekä Suomessa ja ulkomailla. Nyt olen start-up yritys Elstor Oy:n toimitusjohtajana. Lappeenrannassa olen aktiivisesti ollut mukana sekä urheiluseuratoiminnassa että yritystoiminnassa. Nyt toimin mm. jalkapalloseura PEPO:n puheenjohtajana ja Visma Areenaa operoivan halliyhtiön hallituksen puheenjohtajana.

Lappeenranta on aivan hyvä paikka asua, opiskella, tehdä työtä, harrastaa ja viettää eläkepäiviä. Haluan vaikuttaa siihen, että kaupungin asioita hoidetaan avoimesti, läpinäkyvästi ja tasapuolisesti. Näin kotikaupunkini kehittyy yhä paremmaksi kaikille sen asukkaille. Toinen tärkeä aihe on vastuullinen taloudenhoito.

Minulla on ollut elämässä parikin mottoa, jotka kertovat minusta paljon: ”vähemmän puheita, enemmän tekoja”, ja ”positiivisuuden ja yhteistyön kautta saavuttaa enemmän”.